راهنمای تعیین سایز گردنبند

راهنمای تعیین سایز گردنبند

راهنمای تعیین سایز گردنبند

سایز گردنبند بر اساس طول زنجیر تعیین می شود، برای اندازه گیری سایز یک گردنبند ابتدا طول زنجیر را تعیین می کنیم. تعدادی اندازه استاندارد برای طول گردنبند وجود دارد و شما در زمان تعیین سایز گردنبند مناسب خودتان باید به فاکتورهای شخصی خود و یکسری فاکتورهای عمومی دیگر که در ادامه مطلب به آنها خواهیم پرداخت توجه نمایید تا بتوانید طول صحیح گردنبند مناسب خودتان و یا هر کسی که دوستش دارید را پیدا کنید.

 

 

اندازه گیری سایز یک گردنبند

اندازه گیری سایز گردنبند براساس اندازه گیری طول زنجیر انجام می شود، پس قفل زنجیر را باز کنید و آن را بصورت پهن شده روی زمین یا یک سطح صاف قرار دهید. توجه داشته باشید که زنجیر را تا جایی که ممکن است، راست و مستقیم نگه دارید تا اندازه گیری دقیقی داشته باشید. طول را به کمک یک خط کش یا متر نواری اندازه بگیرید. متر نواری را از یک سر زنجیر تا سر دیگر آن بکشید و فراموش نکنید که قلاب (قفل) زنجیر را نیز اندازه بگیرید، توجه کنید که اگر پلاک، آویز و یا اشکال دیگری به زنجیر متصل باشند و از آن آویزان باشند، نباید آنها را در اندازه گیری سایز گردنبند به حساب بیاورید زیرا طول این اشکال به طول زنجیر اضافه نمی شوند. طول به دست آمده را در جایی یادداشت کنید و یا به ذهن بسپارید، شما می توانید در زمان خرید گردنبند جدید از این اندازه بصورت اینچ یا سانتی متر استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر این اندازه را به بالا یا پایین گرد کنید دیگر اندازه شما دقیق خواهد بود.

اندازه گیری سایز گردنبند

 

 

تعیین سایز گردنبند مناسب شما

 

اندازه گردنبند متناسب با سایز گردن:

برای اینکه در زمان خرید یا ساخت گردنبند بهترین انتخاب را در مورد طول گردنبند داشته باشید احتمالا مهمترین مسئله دانستن سایز گردنتان خواهد بود. به این منظور یک متر نواری نرم یا یک پارچه نواری شکل را دور گردن خود بپیچید، همانطور که در تصویر مشاهده می کنید متر را طوری دور گردن خود بپیچید که موازی زمین قرار گیرد. به اندازه ای که بدست آورده اید، 2 تا 4 اینچ (5 تا 10 سانتی متر) دیگر اضافه کنید تا حداقل طول گردنبند مناسب خود را بدست آورید. بعنوان مثال:

  • * اگر شما شخصی با سایز گردن 13 تا 14.5 اینچ (33 تا 36.8 سانتی متر) هستید، اندازه 18 اینچ (45.7 سانتی متر) انتخاب خوبی برای سایز گردنبند شماست.
  • * اگر شما گردنی با سایز 15 تا 16.5 اینچ (38 تا 41.2 سانتی متر) دارید، یک گردنبند 20 اینچی (50.8 سانتی متر) مناسب خواهد بود.
  • * اگر سایز گردن شما 17 تا 18.5 اینچ (43.2 تا 47 سانتی متر) است، یک گردنبند با سایز 22 اینچ (55.9 سانتی متر) انتخاب خوبی برای شماست.

تعیین سایز گردنبند

 

سایز گردنبند متناسب با اندازه قد:

ارتفاع قد خود را نیز در ملاحظات انتخاب گردنبند در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که طول قد شما می تواند موقعیت گردنبند دور گردن شما را تغییر دهد. گردنبندهای بلند برای افراد کوتاه قد و گردنبندهای کوتاه برای افراد بلند قد مناسب نخواهد بود.

  • * اگر قد شما کمتر از 5 فوت و 4 اینچ (162 سانتی متر) است، گردنبندهایی با طول بین 16 تا 20 اینچ (40 تا 50 سانتی متر) برای شما مناسب است.
  • * برای افرادی با ارتفاع بین 5 فوت 4 اینچ (162 سانتتی متر) تا 5 فوت و 7 اینچ (170 سانتی متر) گردنبند با هر طولی می تواند مناسب باشد.
  • * افرادی با قد 5 فوت و 7 اینچ (170 سانتی متر) یا بیشتر با گردنبندهای بلند عالی دیده می شوند.

سایز گردنبند متناسب با قد

 

اندازه گردنبند متناسب با فرم بدن:

سایز گردنبند را بگونه ای انتخاب کنید که با استایل هیکل و فرم بدن شما هماهنگی داشته باشد. همانطور که هر نوع لباسی برای افرادی با اندام های خاص مناسب است، هر کدام از سایزهای مختلف گردنبند نیز برای استایل برخی از افراد مناسب خواهد بود.

  • * اگر شما از جمله افرادی هستید که بدن لاغری دارید، یک زنجیر کوتاه و نازک می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.
  • * برای افرادی که بدن توپری دارند، کمی زنجیر بلندتر و ضخیم تر انتخاب مناسبتری است.
  • * اگر شما می خواهید که سینه هایتان را برجسته تر نشان دهید، گردنبندی انتخاب کنید که تا پایین ترقوه و بالای سینه کشیده شده باشد، معمولا اندازه 20 تا 22 اینچ (50 تا 55 سانتی متر) این حالت را ایجاد می کند.
  • * اگر شما سینه های کمتر برجسته‌ای دارید، زنجیرهای نازک با اندازه حدود 22 اینچ (55 سانتی متر) زیباتر به نظر می رسند.

اندازه گردنبند متنلسب با فرم بدن

 

سایز گردنبند متناسب با فرم صورت:

در نظر داشته باشید که میان طول گردنبند و فرم صورت خود تعادل و هماهنگی ایجاد کنید. گردنبندها به طرز ظریفی می توانند صورت شما را بسته به شکل طبیعی آن پهن تر، باریک تر، بلندتر و یا کوتاه تر نشان دهند. به این ترتیب اندازه های مختلف گردنبند می تواند برخی از چهره ها را بهتر از برخی دیگر نشان دهد. در ادامه برخی از سبک های گردنبند را که برای استایل خاصی از چهره مناسب هستند را معرفی می کنیم:

  • * گردنبندهای در اندازه چوکر که بین 10 تا 16 اینچ (25 تا 45 سانتی متر) هستند می توانند به کاهش زاویه تیز چانه در افرادی که صورت قلبی شکل دارند کمک کنند. این روش همچنین برای افراد دارای صورت مستطیلی و صورت کشیده نیز مناسب است.
  • * افرادی با صورتهای گرد باید از گردنبندهای کوتاه، دوری کنند زیرا این زنجیرها باعث می شوند حتی صورت شخص گردتر به نظر برسد. گردنبندهای بلندتر که اندازه آنها بین 26 تا 36 اینچ (66 تا 91 سانتی متر) است، بخوبی خط فک شما را درازتر می کنند.
  • * اگر صورت بیضی شکل دارید می توان گفت که تمام اندازه های گردنبند برای شما مناسب هستند.

سایز گردنبند متناسب با فرم صورت

 

استاندارد سایز گردنبند زنانه:

در این بخش با سایز های گردنبند مناسب زنان آشنا خواهیم شد، استاندارد سایز گردنبند های طراحی شده برای زنان در پنج گروه اصلی طبقه بندی می شوند. برای بیشتر خانم ها این اندازه های گردنبند تقریبا در نقاط یکسانی از بدن قرار می گیرند، این سایز ها عبارت اند از:

  • - طول چوکر 16 اینچ (40 سانتی متر)
  • - طول پرنسسی 18 اینچ (45 سانتی متر) است، هر چند این نوع در واقع می تواند هر اندازه ای بین 17 و 19 اینچ (43 و 48 سانتی متر) باشد. این مدل معمولا بیرون ترقوه قرار می گیرد.
  • - طول نمایشی 20 اینچ (50 سانتی متر)، که معمولا کمی پایین تر از ترقوه قرار می گیرد.
  • - اگر می خواهید گردنبند زنانه شما در وسط قفسه سینه قرار گیرد، یک گردنبند 22 اینچی (55 سانتی متری) انتخاب کنید.
  • - اگر شما به گردنبندی نیاز دارید که در اطراف سینه قرار بگیرد، یک زنجیر 24 اینچی (60 سانتی) انتخاب کنید.

استاندارد سایز گردنبند زنانه

 

استاندارد سایز گردنبند مردانه:

سایزهای استاندارد طراحی شده برای گردنبند مردانه در چهار گروه اصلی طبقه بندی می شوند. همانند خانم ها در مورد آقایان نیز این سایز های گردنبند معمولا در نقاط یکسانی از بدن در افراد مختلف قرار می گیرند. اندازه های استاندارد برای مردان عبارت اند از:

  • - مردانی که سایز گردن آنها کوچکتر است ممکن است از زنجیر 18 اینچی (45 سانتی متری) را استفاده کنند که این طول زنجیر باید تا پایه گردن ادامه پیدا کند.
  • - شایع ترین سایز برای گردنبند مردان متوسط، 20 اینچ (50 سانتی متر) است که در این حالت گردنبند تا ترقوه می رسد.
  • - اگر می خواهید گردنبند در زیر ترقوه قرار گیرد یک گردنبند 22 اینچی (55 سانتیمتر) انتخاب کنید.
  • - اگر گردنبندی می خواهید که دقیقا تا بالای جناغ سینه کشیده شود، باید از گردنبند با سایز 24 اینچ (60 سانتیمتر) استفاده کنید.

استاندارد سایز گردنبند مردانه

 

استاندارد سایز گردنبند بچه گانه:

توجه داشته باشید که برای کودکان استاندارد جداگانه ای وجود دارد. کودکان معمولا از لحاظ قد و جثه کوچکتر هستند، بنابراین سایز گردنبند بچه گانه از بزرگسالان متفاوت است. بیشتر گردنبند های ساخته شده برای کودکان در محدوده مشخص با اندازه 14 تا 16 اینچ (35 تا 45 سانتی متر) می باشند.

استاندارد سایز گردنبند بچه گانه

 

 

چند نکته اضافی در رابطه با سایز گردنبند مناسب

 

انتخاب طول گردنبند براساس لباس و مناسبتها:

زیورآلات باید تکمیل کننده لباس شما باشند و از آنجایی که ما لباسهایمان را براساس مناسبت های مختلف انتخاب می کنیم، پس زیورآلات ما نیز باید به نوعی با لباس و مناسبتهای موجود هماهنگی داشته باشد. بر طبق قانون کلی گردنبندهای بلند با لباسهایی که یقه بالایی دارند (مانند یک ژاکت یقه اسکی) مناسبترند. گردنبند های کوتاهتر معمولا بهترین کارائی را با لباسهای رسمی دارند، بخصوص اگر طول گردنبند به حد کافی کوتاه باشد و بخوبی در بالای خط گردن لباس قرار گیرد. به همین ترتیب توجه داشته باشید که گردنبندی که برای استفاده با یک بلوز راه راه اندازه گیری شده ممکن است برای استفاده با یک لباس رسمی شام مناسب نباشد.

 

استفاده از گردنبند دو ردیفه:

بسیاری از گردنبند ها هستند که به مراتب طول زنجیر بلندتری از حالت استاندارد دارند، بخصوص گردنبند های طولانی که در برخی موارد شما مجبورید از آنها بصورت گردنبند دو ردیفه یا سه یا حتی چهار ردیفه استفاده کنید، در این حالت باید از استایل خاصی خارج از حالتهای استاندارد استفاده نمایید.

  • - یک گردنبند با ابعاد 28 تا 34 اینچ (71 تا 86 سانتی متر)، بروی سینه یا پایین سینه قرار می گیرد و معمولا دو دور گردن را می پوشاند.
  • - گردنبند هایی که در اندازه 40 اینچ (101 سانتی متر) یا بلندتر هستند، معمولا در ناحیه زیر یا روی ناف قرار می گیرند و می توانند دو یا سه بار دور گردن پیچیده شوند.
  • - اگر یک گردنبند اندازه 48 اینچ (122 سانتی متر) یا بیشتر داشته باشد، معمولا سه تا چهار بار دور گردن پیچیده می شود.

استفاده از گردنبند دو ردیفه

 

سایز مناسب گردنبند مروارید:

اگر قصد استفاده از گردنبند مروارید را دارید توصیه می شود طول کوتاهی برای این نوع گردنبند در نظر بگیرید. در بیشتر موارد طول رشته مروارید بهتر است مانند گردنبند چوکر یا گردنبند طولانی نباشد. سایز ایده آل گردنبند مروارید اندازه ای است که باعث می شود گردنبند در بالای ترقوه یا پایین خط گردن قرار گیرد، طول ایده آل آن بطور معمول 18 اینچ (45.7 سانتی متر) است. اگر می خواهید از گردنبند مروارید در مناسبت هایی که کمتر رسمی هستند استفاده نمایید، رشته های طولانی هم می تواند جوابگوی نیاز شما باشد، شما می توانید از گردنبند هایی با طول 100 اینچ (254 سانتی متر) استفاده کنید که میتواند سه تا چهار بار دور گردن پیچیده شود تا مروارید ها از قسمت بالایی شکم شما عبور نکنند.

سایز مناسب گردنبند مروارید

 

سایز گردنبند آویزدار:

توجه نمایید که آویز بکار رفته در گردنبند، طول خود را به طول گردنبند اضافه می کند، آویزها می توانند هم بروی طول و هم بروی وزن گردنبند تأثیرگذار باشند. زمانی که یک آویز بروی زنجیری که طول آن مشخص است قرار می گیرد، پایین آویز و گردنبند روی هم رفته به اندازه طول آویز پایین تر آمده و در واقع طول گردنبند افزایش می یابد، به عبارت دیگر اگر شما آویزی به اندازه 2 اینچ (5 سانتی متر) بروی زنجیری با طول 18 اینچ (45 سانتی متر) قرار دهید، گردنبند 2 اینچ (5 سانتی متر) پایین تر از ترقوه قرار خواهد گرفت. در ضمن آویزهایی که سنگینی قابل توجهی دارند ممکن است زنجیر را حتی بیشتر از حد معمول به پایین کشیده و موجب آویخته شدن محکم تر زنجیر به دور گردن شوند.

سایز گردنبند آویزدار